Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

Δόμνα-Μίκα Κακανά,
Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Η Κλίμακα Αξιολόγησης Περιβαλλόντων Προσχολικής Εκπαίδευσης (ECERS-R): από την αξιολόγηση στην παρέμβαση και αναδιοργάνωση του χώρου μιας τάξης νηπιαγωγείου στο πλαίσιο μιας Έρευνας δράσης.

Σκοπός αυτής της έρευνας δράσης είναι η αξιολόγηση της ποιότητας του παιδαγωγικού περιβάλλοντος μιας τάξης νηπιαγωγείου και η αναδιοργάνωσή του μέσω παρεμβατικών διαδικασιών ώστε να αναβαθμιστεί η ποιότητά του και να βελτιωθούν οι διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από το παιχνίδι στις γωνιές. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μία τάξη δημόσιου νηπιαγωγείου, αποτελούμενη από 20 νήπια (Μ.Ο: 5 ετών) και οργανώθηκε σε τρεις φάσεις: (α) καταγραφή και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης με την Κλίμακα Αξιολόγησης του Περιβάλλοντος για την Προσχολική Εκπαίδευση (ECERS-R), (β) διδακτική παρέμβαση, και (γ) επαναξιολόγηση.

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας έδειξε, ότι η αξιολόγηση μέσω της ECERS-R συνέβαλλε σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας του παιδαγωγικού περιβάλλοντος της συγκεκριμένης τάξης ακόμη και σε άξονες που δεν λήφθησαν υπόψη στο σχεδιασμό και υλοποίηση της διδακτικής παρέμβασης, καθώς και ότι μετά την αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του νηπιαγωγείου, καινούριες μορφές σχέσεων και αλληλεπιδράσεων έκαναν την εμφάνισή τους. Οι μορφές αυτές ενίσχυσαν την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών, τη συνεργασία, την αυτενέργεια, την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ενεργητική συμμετοχή των νηπίων, με συνέπεια τόσο σε αυτό καθ’ αυτό το παιχνίδι όσο και στις διαφυλικές σχέσεις.



Επισκέπτες

Έχουμε 45 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube