Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

 

Ευρυδίκη Ζαχοπούλου,
Καθηγήτρια, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ΑΤΕΙΘ

Βασίλης Γραμματικόπουλος,
Λέκτορας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Νικόλαος Τζαβίδης,
Αναπληρωτής Καθηγητής, University of Southampton, UK

Eliana Bhering,
Professor, Federal University of Rio de Janeiro, Brazil

Panayota Mantzicopoulos-James,
Professor, Department of Educational Studies, Purdue University, USA

Ερευνητικό Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ Early – Q: Αξιολόγηση της ποιότητας του περιβάλλοντος προσχολικής εκπαίδευσης.

Το ερευνητικό πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ Early – Q επιχειρεί να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στον χώρο της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα. Αυτό το κενό εστιάζεται στην απουσία αξιολόγησης της ποιότητας της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής. Ο κεντρικός άξονάς του είναι η διεξαγωγή εφαρμοσμένης έρευνας για την αξιολόγηση της παρεχομένης προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα, μέσω της χρήσης διεθνώς αποδεκτών κλιμάκων παρατήρησης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Το έργο ΘΑΛΗΣ Early – Q ξεκίνησε τον Ιανουάριο 2012 και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο 2015. Τρεις ερευνητικές ομάδες συνεργάζονται για την διεξαγωγή των δράσεων του έργου, οι οποίες περιλαμβάνουν επιστήμονες και ερευνητές από πέντε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδας, με την υποστήριξη προσκεκλημένων ερευνητών διεθνούς κύρους από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Βραζιλία, τις Ηνωμένες πολιτείες, τη Γερμανία και την Κύπρο.

Για την αξιολόγηση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, χρησιμοποιούνται τα εργαλεία ECERS-R (Early Childhood Environment Rating Scale-Revised, Harms et al., 2003) και ECERS-E (Early Childhood Environment Rating Scale-Extension, Sylva et al., 2010), τα οποία θεωρούνται τα πιο ολοκληρωμένα όργανα αξιολόγησης της ποιότητας της προσχολικής αγωγής παγκοσμίως, και εφαρμόζονται σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ, στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, στην Ιαπωνία και σε κάποια κράτη της Ασίας.
Η συλλογή των δεδομένων στηρίζεται στην πιλοτική και στην κύρια έρευνα του έργου, στην διάρκεια των οποίων 20 αξιολογητές, κατάλληλα εκπαιδευμένοι, παρατηρούν και καταγράφουν τους δείκτες ποιότητας σε 650 περίπου τάξεις προσχολικής αγωγής.

Τα αποτελέσματα αυτού του ερευνητικού έργου θα συμβάλλουν στην παρουσίαση, για πρώτη φορά στοιχείων που αφορούν στη ποιότητα της εκπαίδευσης στους παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία. Τα εμπειρικά δεδομένα θα επισημάνουν τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες παρατηρούνται στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση σήμερα και ταυτόχρονα θα παράσχουν τη δυνατότητα στοχευμένων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων.



Επισκέπτες

Έχουμε 24 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube