Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

 

Μιχαήλ Βιτούλης,
Καθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής ΑΤΕΙΘ

Η προστιθέμενη αξία των Νέων Τεχνολογιών (Ν.Τ) ως επένδυση στην προσχολική αγωγή. Αξιοποιώντας τις εξελίξεις στις Ν.Τ ως μέσα εμπλουτισμού του μαθησιακού περιβάλλοντος στους χώρους προσχολικής αγωγής και φροντίδας.

Πρόκειται για θεωρητική ανάλυση σχετικά με τις διαστάσεις αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. σε χώρους προσχολικής αγωγής και φροντίδας. Στόχος είναι η συνεισφορά στην ανάπτυξη σχετικού προβληματισμού, η εξέλιξη του διαλόγου και η ανάδειξη της ανάγκης για διαμόρφωση υπεύθυνης στάσης των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας σχετικά με το ζήτημα της αξιοποίησης των Ν.Τ. στον "ευαίσθητο χώρο" της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας.

Η ανάπτυξη των παιδιών στην Κοινωνία της Πληροφορίας και η εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση είναι το νέο πλαίσιο που αποτελεί "πρόκληση" για τον τομέα της αγωγής και φροντίδας παιδιών προσχολικής ηλικίας. Σε διεθνές επίπεδο ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον ενώ αρχίζουν να αναπτύσσονται ερευνητικές παρεμβάσεις που εμπλουτίζουν τα δεδομένα. Οι διεθνείς οργανισμοί υποδέχονται τη νέα τάση και αρχίζουν να διαμορφώνουν τα πλαίσια της ενσωμάτωσης των Ν.Τ. στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η παρατηρούμενη δυναμική, οι δυνατότητες που δημιουργούνται αλλά και οι πιθανοί κίνδυνοι, αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη διαμόρφωσης υπεύθυνης και επισταμένης στάσης από την κοινότητα των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής. Μπροστά στην αδυναμία των δομών προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας να "αποστειρώσουν" τα παιδιά από τις επιδράσεις της τεχνολογίας, που κατακλύζουν άλλωστε τα περιβάλλοντα στα οποία τα παιδιά αναπτύσσονται, προτάσσεται με ερείσματα από τη διεθνή εμπειρία η αξιοποίηση των αναπαραστάσεων από τις Ν.Τ. που προϋπάρχουν ήδη στα παιδιά κατά την εκπαίδευσή τους στα κέντρα προσχολικής αγωγής και φροντίδας.

Αναλύεται η δυναμική των διαδραστικών συστημάτων που είναι προσαρμοσμένα για παιδιά προσχολικής ηλικίας, ενώ παρουσιάζονται κάποιες πρακτικές αξιοποίησής τους. Τίθεται σε ρεαλιστική βάση η ενσωμάτωση και αξιοποίηση των Ν.Τ. στους Παιδικούς Σταθμούς, μέσα από τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις εφαρμογής τους. Γίνονται αναφορές σε εκδοχές αξιοποίησης στα
πλαίσια του ημερήσιου προγράμματος, ενώ τίθενται τα πλαίσια της προβληματικής για την ανάπτυξη περαιτέρω ιδεών.

Επίσης, επιχειρείται συνοπτική ενημέρωση των τρεχουσών εξελίξεων με αναφορές στα έξυπνα παιχνίδια, τα προγραμματιζόμενα παιχνίδια, στα συστήματα διαδραστικότητας με απτές διεπαφές, στις οθόνες πολλαπλής παράλληλης διεπαφής, στα ψηφιακά παιχνίδια, στα χωροευαίσθητα παιχνίδια κ.α., που μπορούν να αξιοποιηθούν στην προσχολική αγωγή. Αποτυπώνεται η δυναμική της εξέλιξης των συστημάτων ενώ παρουσιάζονται οι σύγχρονες εξελίξεις στα μέσα που διατίθενται και αναλύονται οι δυνατότητές τους. Γίνεται μια εκτίμηση "κόστους" και προϋποθέσεων εφαρμογής τους, ενώ εξετάζονται κριτικά τα περιθώρια ενσωμάτωσής τους στα πλαίσια της καθημερινότητας των κέντρων προσχολικής αγωγής και φροντίδας στη χώρα μας.



Επισκέπτες

Έχουμε 30 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube