Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

 

Κατερίνα Μανιαδάκη,
Καθηγήτρια, ΑΤΕΙ Αθήνας

Η συμβολή του παιχνιδιού στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

Το παιχνίδι αποτελεί ένα από τα βασικά μέσα συναισθηματικής και κοινωνικής έκφρασης κατά την προσχολική ηλικία. Καταλαμβάνει κεντρική θέση στην καθημερινότητα των μικρών παιδιών και έχει -θεωρητικά- εξέχουσα σημασία στο πρόγραμμα των πλαισίων προσχολικής αγωγής. Ωστόσο, συχνά παρατηρείται ότι ο χρόνος ελεύθερου παιχνιδιού παραμένει αναξιοποίητος από παιδαγωγικής πλευράς και μετατρέπεται σε χρόνο απλής χαλάρωσης παιδιών και παιδαγωγών. Αν και, αναμφισβήτητα, αυτό αποτελεί μία βασική πλευρά του παιχνιδιού, δεν είναι ωστόσο η μόνη, καθώς το παιχνίδι επιτελεί πολλές ακόμη σημαντικές λειτουργίες για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Στην παρούσα εισήγηση επιχειρείται μία ανάλυση των πολλαπλών ρόλων του παιχνιδιού για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας και μία παρουσίαση των δυνατοτήτων αξιοποίησής του από τον/την παιδαγωγό για το μέγιστο όφελος του παιδιού. Παρουσιάζονται τα είδη των παιχνιδιών για την προσχολική ηλικία και η ιδιαίτερη προσφορά του καθενός στην ανάπτυξη του παιδιού, οι τρόποι αλληλεπίδρασης των παιδιών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και η σημασία τους για την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, καθώς και οι τρόποι μετατροπής του παιχνιδιού από τον παιδαγωγό σε εργαλείο για την αγωγή, την κοινωνικοποίηση, την ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης, την καλλιέργεια ιδιαίτερων κλίσεων, το χειρισμό των αποκλίσεων και την διαμόρφωση ρόλων και σχέσεων στα πλαίσια της ομάδας, της ακολουθίας κανόνων και της ανάπτυξης συνεργατικών δεξιοτήτων.

Εν κατακλείδι, θα καταδειχθεί ότι ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας έχει το μοναδικό προνόμιο σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων βαθμίδων να προσφέρει αγωγή και μάθηση μέσα από τη διαδικασία που αγαπούν περισσότερο από όλα τα παιδιά: το παιχνίδι!



Επισκέπτες

Έχουμε 33 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube