Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου,
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ΑΤΕΙ Θεσ/νίκης

Ιωαννίδου Αικατερίνη,
Παιδαγωγός Προσχολικής ηλικίας Πτυχιούχος ΑΤΕΙ, Θεσ/νίκης - Δασκάλα – Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Ε.Α.Π.

Κατανοώντας την παιδαγωγική «προσέγγιση του Reggio Emilia» για παιδιά ηλικίας 0-6 ετών.

Το Reggio Emilia κατορθώνει να συγκεντρώσει πάνω του τα βλέμματα του παιδαγωγικού κόσμου, όταν το 1991 το σχολείο Diana βραβεύεται ως το κορυφαίο παγκοσμίως στο πεδίο της προσχολικής αγωγής. Αποκαλύπτεται έτσι μια φαινομενικά καινοτόμος θέαση της αγωγής της βρεφικής – νηπιακής ηλικίας (0-6) . Μια σειρά από ριζοσπαστικές επιλογές διαμορφώνουν ένα τελείως διαφορετικό παιδαγωγικό πλαίσιο: μια νέα αρχιτεκτονική δομή και οργάνωση του χώρου , η προσθήκη των atelier, στελεχωμένων με ανθρώπους από τον χώρο των τεχνών, εναλλακτικά υλικά και εργαλεία, συνεργασίες στα διαφορετικά επίπεδα. Όλα αυτά μετουσιώνουν με τη σειρά τους το ρόλο των παιδαγωγών, τις διδακτικές – μαθησιακές πρακτικές, την φιλοσοφία και τον τρόπο αξιολόγησης, καθώς και την εικόνα για το παιδί – μαθητή/-τρια, που σύμφωνα με τον L. Malaguzzi, κεντρική φυσιογνωμία της προσέγγισης, έχει «εκατό γλώσσες».

Η κατανόηση του πυρήνα της προσέγγισης προϋποθέτει την υπερπήδηση των διαπιστώσεων και την βαθύτερη εξέταση του πώς αυτή συνδέεται με την ιστορία και το κοινωνικό - πολιτισμικό πλαίσιο της πόλης, όπως και με τα θεωρητικά «δάνεια» της εποχής. Συνδέοντας τα επιμέρους αυτά σημεία δημιουργείται το «νήμα» εκείνο, που οδηγεί στην καρδιά της φιλοσοφίας της προσέγγισης του Reggio Emilia.



Επισκέπτες

Έχουμε 26 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube