Ευρετήριο Άρθρου
Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής 2014
Εισηγήτρια: Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου
Εισηγήτρια: Μαριάννα Τζεκάκη
Εισηγητής: Αθανάσιος Δημούδης
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Δόμνα-Μίκα Κακανά
Εισηγήτρια: Jenni Salminen
Εισηγήτρια: Tullia Musatti
Εισηγητής: Kari Jacobsen
Εισηγήτρια: Πιπίνα Κουνέλη
Εισηγήτριες: Μαρία Διβάνη, Θεοδώρα Γερασιμίδου, Κων/να Μπουραζάνη
Εισηγήτρια: Ευφροσύνη Νικηταΐδου
Εισηγήτρια: Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη
Εισηγητής: Ingvill Reese Myhre Hanssen
Εισηγήτριες: Γεωργία Δεληβασίλη, Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Νενέρογλου
Εισηγήτρια: Σοφία Χατζηβασιλείου
Εισηγήτριες: Θωμαϊς Καπουλίτσα -Τρούλου, Ιωαννίδου Αικατερίνη
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Στρατούλα Μάντζιου
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Μιχαήλ Βιτούλης
Εισηγήτρια: Ευρυδίκη Ζαχοπούλου
Εισηγητής: Αθανάσιος Γρηγοριάδης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη,Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μαύρου
Όλες οι Σελίδες

Ευαγγελία Λαλούμη-Βιδάλη,
Καθηγήτρια, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής ΑΤΕΙΘ.

Συγκριτική αξιολόγηση προσχολικής αγωγής: ερευνητικά δεδομένα, προκλήσεις και προβληματισμοί.

Οι ραγδαίες εξελίξεις και ανακατατάξεις που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη εποχή μας επηρεάζουν όλα τα πεδία των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και ιδιαίτερα αυτό της εκπαίδευσης.
Αξιολόγηση και ποιότητα έχουν αναδυθεί ως βασικές έννοιες και συνισταμένες οι οποίες αλληλοεπιδρούν και αμοιβαία επηρεάζουν το πλαίσιο της σύγχρονης εκπαίδευσης.
Η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης συνεπάγει την αξιολόγησή της η οποία με τη σειρά της πρέπει να αποτελεί βασική προϋπόθεση διαμόρφωσης σχεδιασμού νέων πολιτικών και πρακτικών διαδικασιών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η έννοια της συστηματικής αξιολόγησης της προσχολικής αγωγής έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια κυρίως στα πλαίσια της διδακτικής διαδικασίας για την κατανόηση της ανάπτυξης και μαθησιακής διαδικασίας των μικρών παιδιών και λιγότερο για τον σχεδιασμό συγκεκριμένης πολιτικής και πρακτικής.

Η συγκριτική αξιολόγηση στην προσχολική αγωγή είναι μία ολιστική, συνθετική και διαλεκτική προσέγγιση συστημάτων παροχής της σε διεθνές επίπεδο στα πλαίσια της οποίας η άντληση πληροφοριών επικεντρώνεται στην έκφραση όλων των εμπλεκομένων με κύριο στόχο την ενίσχυση της προσπάθειας για καλύτερη αποδοτικότητα και όχι του ανταγωνισμού.

Είναι μια διαδικασία αμοιβαίας μάθησης, η οποία μέσα από τη σύγκριση και ανταλλαγή συναφών πληροφοριών μεταξύ κρατών συγκρίνει, αξιολογεί και οδηγεί στη συνεργασία με στόχο την βελτίωση και τη μείωση των διαφορών της προσχολικής αγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κύριο χαρακτηριστικό της συγκριτικής αξιολόγησης προσχολικής αγωγής είναι να οδηγήσει στη λήψη αποφάσεων στα πλαίσια της «έμπνευσης και καινοτόμου μίμησης» ώστε να διασφαλίζεται και να προωθείται η μοναδικότητα της κουλτούρας κάθε κράτους και όχι απλά ο δανεισμός και υιοθέτηση κατευθυντηρίων γραμμών ή προγραμμάτων από άλλη χώρα.

Η εισήγηση αρχικά εστιάζει στα τελευταία ερευνητικά δεδομένα της συγκριτικής αξιολόγησης της παροχής της προσχολικής αγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο και στη συνέχεια επικεντρώνεται στις προκλήσεις και τους προβληματισμούς που αναδύονται για τον ελληνικό χώρο.



Επισκέπτες

Έχουμε 19 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube