12ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής - Εισηγήτρια: Κάρολα Folle-Αλέπη

Ευρετήριο Άρθρου
12ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής
Εισηγητής: Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Εισηγητής: Σαραβελάκης Κώστας
Εισηγητής: Μαλαπέρδας Κωνσταντίνος
Εισηγήτρια: Σχίζα Μελπομένη
Εισηγήτρια: Νικηταΐδου Ευφροσύνη
Εισηγητής: Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγητής: Δρ. Κάκουρος Ευθύμιος
Εισηγήτρια: Δρ. Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγήτρια: Κάρολα Folle-Αλέπη
Εισηγητής: Καλιανιώτης Κωνσταντίνος
Εισηγήτρια: Γερμπανά Ειρήνη
Όλες οι Σελίδες

Κάρολα Folle-ΑλέπηΚάρολα Folle-Αλέπη
Ψυχολόγος, ΜSc Κλινική Ψυχολογία, Παιδοψυχολόγος

Πρώιμη ανίχνευση του αυτισμού
Ο ρόλος του βρεφονηπιαγωγού και του νηπιαγωγού

  Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση παιδιών με διάγνωση διαταραχής του φάσματος του αυτισμού. Θεωρείται πως το γεγονός αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στο ότι οι ειδικοί και οι θεραπευτές διαθέτουν σήμερα περισσότερα και πιο έγκυρα διαγνωστικά και ανιχνευτικά εργαλεία, έχουν περισσότερες γνώσεις στον τομέα αυτό και παρατηρείται μια καλύτερη και πιο έγκυρη ενημέρωση παιδιάτρων, γονέων και γενικότερα των ατόμων που συναναστρέφονται με παιδιά βρεφικής και νηπιακής ηλικίας. Το σημαντικότερο ζητούμενο στις μέρες μας γύρω από τον αυτισμό, είναι η όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη ανίχνευσή του, η οποία μπορεί να οδηγήσει στη διάγνωση της διαταραχής, για να ενταχθεί ένα διαγνωσμένο παιδί όσο το δυνατόν νωρίτερα σε ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης- μια προσέγγιση, η οποία έχει αποδείξει επανειλημμένα τη μεγάλη της αποτελεσματικότητα.

  Ακριβώς σε αυτό το ζητούμενο μπορούν οι βρεφονηπιαγωγοί και οι νηπιαγωγοί να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο. Σκοπός της συγκεκριμένης παρουσίασης ήταν να αναδείξει τη συμβολή τους στην όσο γίνεται πιο έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση παιδιών υψηλής επικινδυνότητας για την εμφάνιση διαταραχών του φάσματος του αυτισμού.

  Στην ομιλία δόθηκε ο ορισμός του αυτισμού, αναφέρθηκαν τα επιδημιολογικά στοιχεία και παρουσιάστηκαν αναλυτικά και με παραδείγματα τα διαγνωστικά κριτήρια και εργαλεία που διαθέτουν οι ειδικοί για την πρώιμη ανίχνευση του αυτισμού.

  Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα πρώιμα σημάδια στη συμπεριφορά τόσο των βρεφών όσο και των νηπίων, τα οποία μπορεί να αποτελούν ενδείξεις για παιδιά υψηλής επικινδυνότητας εμφάνισης αυτισμού και να θέσουν όποιον ασχολείται με το παιδί σε ετοιμότητα για να δράσουν όχι «όταν είναι σίγουροι ότι υπάρχει μια διαταραχή», αλλά άμεσα «όταν υπάρχει έστω η υπόνοια μιας διαταραχής». Με μια τέτοια πεποίθηση και στάση όλο και περισσότερα παιδιά που παρουσιάζουν επικινδυνότητα εμφάνισης μια διαταραχής του φάσματος του αυτισμού θα παραπέμπονται σε ειδικούς αναπτυξιολόγους για λεπτομερή αξιολόγηση και διάγνωση και σε περιπτώσεις που το παιδί όντως διαγνωσθεί με μια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού θα ξεκινά άμεσα η πρώιμη παρέμβαση για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην εξέλιξή του.



Επισκέπτες

Έχουμε 24 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube