12ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής - Εισηγητής: Σαραβελάκης Κώστας

Ευρετήριο Άρθρου
12ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής
Εισηγητής: Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Εισηγητής: Σαραβελάκης Κώστας
Εισηγητής: Μαλαπέρδας Κωνσταντίνος
Εισηγήτρια: Σχίζα Μελπομένη
Εισηγήτρια: Νικηταΐδου Ευφροσύνη
Εισηγητής: Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγητής: Δρ. Κάκουρος Ευθύμιος
Εισηγήτρια: Δρ. Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγήτρια: Κάρολα Folle-Αλέπη
Εισηγητής: Καλιανιώτης Κωνσταντίνος
Εισηγήτρια: Γερμπανά Ειρήνη
Όλες οι Σελίδες

Σαραβελάκης ΚώσταςΣαραβελάκης Κώστας
Προϊστάμενος ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Μεσσηνίας

Ο ρόλος του Παιδαγωγού Προσχολικής Αγωγής, στην Πρώιμη Ανίχνευση
Αναπτυξιακών Δυσκολιών και στη Συμβουλευτική Καθοδήγηση της οικογένειας

   Αναμφισβήτητα, από τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού, χρειάζεται να εξασφαλιστεί εκπαίδευση κατάλληλη για την πνευματική, ηθική και σωματική του εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, όλοι όσοι ασχολούνται με την προσχολική εκπαίδευση, θα πρέπει να στοχεύουν στην ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών σε σχέση με όλους τους επιμέρους τομείς, καθώς η ανάπτυξη ενός παιδιού δεν είναι εξελικτική διαδικασία μιας μόνο λειτουργίας, αλλά το τελικό αποτέλεσμα πολλών επιμέρους λειτουργιών.

  Από έρευνες, φαίνεται πως το 12 με 25% των παιδιών, θ’ αντιμετωπίσει ψυχοκοινωνικές δυσκολίες στα χρόνια της προσχολικής αγωγής, ωστόσο, μόνο λίγα από αυτά θα παραπεμφθούν για διάγνωση και θεραπευτική παρέμβαση, από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Τα ερευνητικά δεδομένα, αναγνωρίζουν την αξία της Πρώιμης Ανίχνευσης που πρέπει να οδηγήσει στην Πρώιμη Παρέμβαση. Άρα είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του Παιδαγωγού από τη βρεφική ή την πρώτη νηπιακή ηλικία ακόμα, καθώς έχοντας πολλές ώρες ένα παιδί που πιθανόν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ανάμεσα σε άλλα παιδιά, μπορούν να υποπτευθούν, να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τις διαφορές που χαρακτηρίζουν τα παιδιά αυτά.

  Για να είναι όμως αξιόπιστη η διαδικασία και να οδηγήσει σε θετικά για το παιδί αποτελέσματα, όχι μόνο σχετικά με την αναγνώριση του προβλήματος, αλλά και με τη συμβουλευτική προσέγγιση των γονέων, θα πρέπει οι παιδαγωγοί προσχολικής αγωγής: i. να γνωρίζουν τα αναπτυξιακά ορόσημα που πρέπει να έχει κατακτήσει κάθε παιδί, σε κάθε περιοχή ανάπτυξης, ανάλογα με το ηλικιακό του επίπεδο, ii. να είναι έτοιμοι να ανιχνεύσουν συστηματικά, τις αναπτυξιακές δυσκολίες των παιδιών και iii. να έχουν την ικανότητα προσέγγισης και συμβουλευτικής καθοδήγησης της οικογένειας, γύρω από τις δυσκολίες του παιδιού της.



Επισκέπτες

Έχουμε 22 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube