Ευρετήριο Άρθρου
11ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Κέρκυρας
Εισηγητής: Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγήτρια: Λιακάκη Σωτηρία
Εισηγητής: Ευθύμιος Κάκουρος
Εισηγήτρια: Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής: Κων/νος Πετρογιάννης
Εισηγήτρια: Νικηταϊδου Ευφροσύνη
Εισηγήτρια: Νατάσα Φιλιππουπολίτη
Εισηγητές: Κόνσολας-Καμπουροπούλου-Παναγιωτοπούλου
Εισηγήτρια: Ξένια Καλογεροπούλου
Εισηγήτρια: Ευγενία Θεοδότου
Εισηγητές: Μάντζιου-Βαραγγούλη
Εισηγήτρια: Θωμαΐς Καπουλίτσα
Εισηγήτρια: Όλγα Λιάγκου
Όλες οι Σελίδες

Κατερίνα Μανιαδάκη
Ψυχολόγος Επίκ. Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ψυχολογικό Κέντρο «ΑΡΣΗ»

Η άσκηση των παιδιών στον αυτοέλεγχο και την αυτοπειθαρχία.
-Από το «δεν θα κάνεις» στο «δεν θα κάνω»-

  Σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα, διαπιστώνεται σημαντική συσχέτιση μεταξύ ορισμένων χαρακτηριστικών της συμπεριφοράς του ατόμου και της δυνατότητας ανάπτυξης καλύτερης υγείας, θετικότερων διαπροσωπικών σχέσεων και καλύτερης ποιότητας ζωής. Το κοινό στοιχείο που συνδέει και καθοδηγεί αυτά τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς είναι η αυξημένη ικανότητα του ατόμου για αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία.

  Ορισμένα από τα βασικά θέματα που απασχολούν συχνά τόσο τους γονείς όσο και τους παιδαγωγούς είναι ο αποτελεσματικός τρόπος άσκησης της πειθαρχίας στα παιδιά, η επιβολή ορίων, και ο καλύτερος τρόπος επιβολής τιμωριών όποτε η συμπεριφορά των παιδιών τείνει να ξεπεράσει τα όρια που θέτουν οι ενήλικες. Σπάνια ωστόσο τίθεται το ερώτημα με ποιον τρόπο μπορούμε να περάσουμε από τον επιβολή του ελέγχου στην άσκηση του ίδιου του παιδιού στον αυτοέλεγχο και από την επιβολή της τιμωρίας στην άσκηση του ίδιου του παιδιού στην αυτοπειθαρχία.

  Στα πλαίσια της παρούσας εισήγησης συζητούνται η σπουδαιότητα της ικανότητας αυτοελέγχου και αυτοπειθαρχίας στη ζωή των ενηλίκων, οι δυνατότητες άσκησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας στον αυτοέλεγχο και οι διαδικασίες μέσω τον οποίων μπορεί να επιτευχθεί η ανάπτυξη του αυτοελέγχου στα μικρά παιδιά τόσο σε μαθησιακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην ιδιαίτερη σημασία άσκησης στον αυτοέλεγχο των παιδιών με ΔΕΠ-Υ νωρίς κατά την περίοδο της προσχολικής ηλικίας, καθώς η παρορμητικότητά τους, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο της διαταραχής, είναι αυτή που μελλοντικά επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό τη λειτουργικότητάς τους και τους δημιουργεί τα περισσότερα προβλήματα, ιδιαίτερα κατά την εφηβεία και την ενηλικίωσή τους.



Επισκέπτες

Έχουμε 29 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube