Ευρετήριο Άρθρου
10ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης
Έναρξη Συνεδρίου
Χαιρετισμοί επισήμων
Εισηγήτρια: Μαρία Μπιρμπίλη
Εισηγήτρια: Γαλήνη Ρεκαλίδου
Εισηγήτρια: Ειρήνη Ρουφίδου
Εισηγητής: Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγητής: Μάνος Ν. Κόνσολας
Εισηγήτρια: Ελένη Κατσίαδα
Εισηγήτρια: Ευθυμία Πεντέρη
Εισηγήτρια: Ελευθερία Φράγκου
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη, Δέσποινα Σακκά
Εισηγήτρια: Ιωάννα Κυριακάκη
Εισηγητής: Δημήτριος Σαρρής
Εισηγήτρια: Σεβαστή Καρρά
Εισηγήτριες: Ανωγιαννάκη Κατερίνα, Παπουστή Βάσω
Όλες οι Σελίδες

Ευθυμία ΠεντέρηΕισηγήτρια: Ευθυμία Πεντέρη
Θέμα: «Ερευνώντας την πράξη, κάνοντας πράξη την έρευνα στο νηπιαγωγείο: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού»

Η ιδέα ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν μια ερευνητική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ότι τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών μπορεί να έχουν κάποιο νόημα και αξία έξω από τα στενά πλαίσια του μικρο-περιβάλλοντος της τάξης ή της σχολικής μονάδας, άρχισε να προωθείται μόλις στις αρχές του αιώνα μας.

Σε αυτό το πλαίσιο η έρευνα δράσης ως μια διαδικασία που εμπλέκει τους εκπαιδευτικούς σε μια συστηματική διερεύνηση και κριτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρακτικών, η οποία χαρακτηρίζεται από την δέσμευση για αλλαγή, είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την αναβάθμιση της επαγγελματικής τους ταυτότητας.

Παρουσιάζεται ένα παράδειγμα εφαρμογής σε μια τάξη νηπιαγωγείου, εστιάζοντας στην παρατήρηση των αυθόρμητων δραστηριοτήτων των παιδιών και στοχεύοντας στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής της τάξης, στην δημοκρατική συμμετοχή και ενεργοποίηση των παιδιών για την αξιοποίηση της υπάρχουσας δομής. Συζητούνται προοπτικές και δυσκολίες κατά τη συλλογή και ανάλυση των τεκμηρίων, στη διάρκεια του πρώτου κύκλου δράσεων.



Επισκέπτες

Έχουμε 27 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube