Ευρετήριο Άρθρου
10ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης
Έναρξη Συνεδρίου
Χαιρετισμοί επισήμων
Εισηγήτρια: Μαρία Μπιρμπίλη
Εισηγήτρια: Γαλήνη Ρεκαλίδου
Εισηγήτρια: Ειρήνη Ρουφίδου
Εισηγητής: Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγητής: Μάνος Ν. Κόνσολας
Εισηγήτρια: Ελένη Κατσίαδα
Εισηγήτρια: Ευθυμία Πεντέρη
Εισηγήτρια: Ελευθερία Φράγκου
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Εισηγήτριες: Αναστασία Ψάλτη, Δέσποινα Σακκά
Εισηγήτρια: Ιωάννα Κυριακάκη
Εισηγητής: Δημήτριος Σαρρής
Εισηγήτρια: Σεβαστή Καρρά
Εισηγήτριες: Ανωγιαννάκη Κατερίνα, Παπουστή Βάσω
Όλες οι Σελίδες

Εισηγήτρια: Μαρία ΜπιρμπίληΜαρία Μπιρμπίλη
Θέμα: « Από την αξιολόγηση της μάθησης στην αξιολόγηση για τη μάθηση»

Έρευνες στο χώρο της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής υποστηρίζουν ότι τα άτομα μαθαίνουν καλύτερα όταν αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο της μάθησης τους, όταν γνωρίζουν και κατανοούν τους στόχους που πρέπει να κατακτήσουν και όταν κινητοποιούνται όχι μόνο νοητικά αλλά και συναισθηματικά. Παρ’ όλα αυτά, στην ελληνική εκπαίδευση, συνηθίζουμε να μην συζητάμε τους μαθησιακούς στόχους μας με τα παιδιά, να αγνοούμε τους δικούς τους και κυρίως να τα αξιολογούμε με τρόπο που τους στερεί τη δυνατότητα (αλλά και το δικαίωμα) να παρακολουθήσουν την πρόοδο τους και να βελτιώσουν την επίδοση τους.

Συνειδητοποιώντας τα μειονεκτήματα και κυρίως την αδυναμία των σημερινών τρόπων αξιολόγησης να συμβάλλουν στην δημιουργία ατόμων ανεξάρτητων και υπεύθυνων για τη μάθηση τους, τα τελευταία χρόνια, οι συζητήσεις για την αξιολόγηση έχουν αρχίσει να στρέφονται από την αξιολόγηση της μάθησης στην αξιολόγηση για τη μάθηση. Αυτό που ίσως μοιάζει με παιχνίδι λέξεων είναι ουσιαστικά μια προσπάθεια να στραφεί η προσοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας στο γεγονός ότι αυτό που μας ενδιαφέρει κυρίως είναι η διαδικασία της μάθησης και όχι η μέτρηση της.

Αξιολόγηση για τη μάθηση σημαίνει ότι συλλέγουμε πληροφορίες για να αποφασίσουμε μέσα από διάλογο κι από κοινού με τους μαθητές σε ποιο στάδιο βρίσκονται, ποιος είναι ο στόχος τους και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος-στρατηγική για να φτάσουν σ’ αυτόν. Με άλλα λόγια, η αξιολόγηση για τη μάθηση προτρέπει τον εκπαιδευτικό να μοιράζεται τη μαθησιακή διαδικασία με τους μαθητές και να τους εμπλέκει στην αξιολόγηση τους. Άρα, πρόκειται για έναν τρόπο αξιολόγησης που στόχο του έχει να παρακολουθήσει την πορεία της μάθησης ώστε να μπορέσει να τη διευκολύνει και να τη βελτιώσει – όχι απλώς να την ελέγξει.



Επισκέπτες

Έχουμε 23 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube