05 Απρίλιος 2009
Ευρετήριο Άρθρου
1ο Διεθνές Συνέδριο Κύπρου
Εισηγήτρια - Ευγενία Κουτσουβάνου
Εισηγήτρια - Κατερίνα Μανιαδάκη
Εισηγητής - Κάκουρος Ευθύμιος
Εισηγήτρια - Dr. Sylvie Rayna
Εισηγητής - Δρ Χρήστος Θεοφιλίδης
Εισηγήτρια - Ελένη Λοίζου
Εισηγητής - Κώστας Χρυσαφίδης
Εισηγήτρια - Σταυρούλα Τσιπλάκου
Εισηγήτρια - Eva Johansson
Εισηγήτρια - Jan-Erik Johansson
Εισηγήτρια - Μαρία Κυνηγού-Φλάμπουρα
Όλες οι Σελίδες

Περιλήψεις Εισηγήσεων Συνεδρίου

Μαρία Κυνηγού-Φλάμπουρα
Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής Αγωγής

Ρυθμική ή Μουσικοκινητική Αγωγή
Ο Μπαξές της Βερενίκης: Η θεωρία

   Η ρυθμική ή μουσικοκινητιή αγωγή απευθύνεται στον άνθρωπο σαν σωματικό, πνευματικό και ψυχικό σύνολο και δημιουργεί με τη βοήθεια του ρυθμού ένα γρήγορο και ομαλό ρεύμα επικοινωνίας μεταξύ του κεντρικού νευρικού συστήματος και των μυών. Η λέξη προέρχεται από το ρήμα ρέω και έχει τα χαρακτηριστικά της συνεχούς ροής αλλά και της ποικιλίας και της τάξης.

   Βιώνουμε δηλαδή μέσα από το σώμα μας την κίνηση, τους νόμους της μουσικής, του χώρου και της φόρμας, με ερέθισμα τους μουσικούς κανόνες αλλά και τους βασικούς κανόνες από τις άλλες τέχνες.

    Τα στοιχεία του ρυθμού είναι ο χρόνος, ο χώρος, η δύναμη (ένταση) και η φόρμα, που δουλεύονται με το ανθρώπινο κορμί ελεύθερα, καθαρά και δημιουργικά χωρίς αντιγραφές και χωρίς σωματικούς περιορισμούς διαφόρων κινησιολογικών συστημάτων.

   Η ρυθμική είναι μέσον αγωγής, δεν είναι σκοπός.

   Για το ότι ο ρυθμός υπάρχει και έχει την κινητήρια δύναμή του και το ξεκίνημά του στο ίδιο μας το σώμα κανείς δεν αμφιβάλλει. Είναι η βάση σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, είναι η τάξη και το μέτρο σε κάθε εκδήλωση και έχει τον προσωπικό τρόπο εκτέλεσης.

   Ο ρυθμός είναι η ζωή και η αρμονική της ισορροπία. Το μικρό παιδί έχει μέσα του το ρυθμικό αισθητήριο που μπορεί να αφυπνισθεί και να εξελιχθεί.

   Την κίνηση όμως η ρυθμική ή μουσικοκινητική αγωγή τη χρειάζεται όταν προέρχεται από την εσωτερική αίσθηση και αντίδραση του ατόμου. Το βασικό είναι να ξέρουμε από ποιο ερέθισμα έχει προέλθει αυτή η κίνηση, σε τι μας χρησιμεύει και που την κατευθύνουμε. Αυτή η κίνηση είναι που βοηθάει το παιδί και κάθε άνθρωπο να ανακαλύψει τις εκφραστικές, αυτοσχεδιαστικές και δημιουργικές του ικανότητες.

   Για να εκτελέσει κανείς σωματικά ένα ρυθμό με ακρίβεια δε φτάνει να τον κατέχει εγκεφαλικά, να τον κατανοεί θεωρητικά και να έχει ένα μυϊκό σύστημα ικανό να τον αποδώσει. Ένα οποιοδήποτε κεφάλαιο για να εμπεδωθεί πρέπει να απευθύνεται σε ολόκληρο το άτομο με τη μεθοδικά δοσμένη ύλη και την ολοκληρωμένη φόρμα.

   Θα σας δώσω πολύ απλά παραδείγματα για να καταλάβετε πόσο σοβαρά πρέπει να αντιμετωπίζεται αυτό το μάθημα. Σοβαρά από μας, παίζοντας από τα παιδιά.



Επισκέπτες

Έχουμε 22 επισκέπτες συνδεδεμένους

Αίτηση Εγγραφής

Είσαι Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας ΤΕΙ;
Γίνε μέλος τώρα !

Αίτηση

ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ Social

ΠΑΣΥΒΝ FacebookΠΑΣΥΒΝ TwitterΠΑΣΥΒΝ YouTube